loading...
سایه بام سقف متحرک
سایه بام بازدید : 83 جمعه 05 دی 1399 نظرات (0)

ذهن شما در سرمایه‌گذاری چه گونه میباشد؟

احتمالا در‌این متن یک و یا این که تعدادی استراتژی را می یابید که با مزاج سرمایه‌گذاری شما منطبق داشته باشد و در طی مطالعه، احتمالا یکی‌از آنان اعتنا شما‌را بیشتر به خویش جلب نماید.

 

ولی پرسش اینجاست که آیا شما به اندازه کافی خویش را می شناسید؟

ترازو تحمل ریسک و ضرروزیان خویش را میدانید؟

چه مقدار میتوانید برای سرمایه‌گذاری مدت بگذارید؟

تا چه عمقی می توانید و میخواهید یک سهم را تحلیل نمایید؟

ما یک کوییز (امتحان) کوتاه برای شما مهیا کرده‌ایم که با به کار گیری از آن بتوانید شایسته ترین استراتژی سرمایه‌گذاری را برای خویش پیدا فرمایید.

 

1. فرض نمائید داخل یک دکان می‌باشید و باطن قفسه‌ها یکسری آیتم از محصولاتی که قصد خرید آنها را دارید می بینید. کدام یکی‌از موردها ذیل به احتمال فراتر گزینش شما خواهد بود؟

 

A. از برندی خرید می کنید که پیش از این سوابق خرید از آن را داشته‌اید؛ هرچند که رنگ و لعاب دیگر تولیدات را نداشته باشد.

B. از برندی خرید میکنید که گران‌خیس میباشد و مدام می‌خواستید از آن بخرید و امروز 20 درصد تخفیف دارااست.

C. یک مارک نو که در تبلیغاتش از نتیجه ها متحول‌کننده حرف می‌نماید.

D. یک فرآورده ارزان که تاییدیه سازمان طعام و دارو را نگرفته؛ البته ایده ها خیر از طرف مشتریانش اخذ نموده است.

 

2. شما وارد اکانت کارگزاری خویش میشوید، کدام نمایش شما‌را از تمامی خرسند‌خیس می‌نماید؟

 

A. شاخص بازار 4 درصد پرورش کرده؛ البته سهم‌های شما تا 1 درصد درین پروسه افزایشی بالا رفته‌اند.

B. یکی‌از کمپانی‌هایی که شما سهامدار آن می باشید، نتوانسته به معیار درآمد پیش‌بینی‌گردیده خویش رسد و در سود 30 درصد افت بها پیدا نموده است؛ اکنون می توانید با ارزش ذیل‌خیس سهام بیشتری بخرید.

C. در 6 ماه قبلی یک کدام از سهام شما مدام فی مابین دو بها خاص نوسان داشته و خرید و فروش گردیده؛ ولی شما یقین دارید که در زمان دوران 2 و یا این که حتی 4 برابر شود.

D. یک کدام از سهام شما ناگهان 15 درصد رویش کرده؛ ولی هیچ برهان منطقی‌ای برای این زمینه وجود ندارد و می بایست برای آن تحقیق بیشتری بکنید.

 

3. در شهربازی کدام عمل را انجام می‌دهید؟

 

A. یاور با فرزندانتان سوار چرخ و فلک و یا این که اسب گردون میشوید.

B. بازی حقیقت مجازی با تم زامبی را آزمون میکنید.

C. سوار ترن‌هوایی می شوید.

D. به سمت فودکورت می روید.

 

4. چه مقدار داده ها نیاز دارید تا قصد به خرید، فروش و یا این که مراقبت بگیرید؟

 

A. استدلال‌ها و خبرهای عادی از کمپانی‌هایی که به طور معمول در تارنما قانونی بورس، رسانه‌ها و به وسیله افراد به دست میاورید.

B. ترجیح می‌دهید شخصا و یا این که از روش انجمن‌های آنلاین کمپانی و مشتریان آن را گزینه محاسبه قرار دهید.

C. از داده ها مرتبط با شکل‌های مالی و ژورنال‌های سرمایه‌گذاری و خبرها صنعتی به کار گیری کرده و به طور کامل خودتان آنالیز را انجام می‌دهید.

D. شما خبر‌ها صنعتی را دنبال میکنید که کمپانی‌ شما باطن آن صنعت کار می‌نماید؛ حتی در صورتی داده ها مرتبط با خویش کمپانی خاص شما، معدود باشد.

 

5. اسم یکی‌از کمپانی‌هایی که سهامدار آن می‌باشید وارد عنوان خبر‌ها شده‌است، کدام یک از این اتفاقات سبب غم و بیخوابی شبانه شما نمی شود؟

 

A. خبر آمده شرکتی که سهامش را دارید تصمیم گرفته برای مدتی پرداخت فایده نقدی را آویزان نماید.

B. عرضه جنس بعدی این موسسه برای دستکم یک سری ماه آینده عقب افتاده میباشد.

C. هیئت مدیره راز و صدایی به پا کرده تا مدیرعامل را عزل نماید و یک شخص خبره در صنعت متبوع را جایگزین ایشان نماید.

D. ارزی که کمپانی متبوع شما در مرز و بوم آن عمل می‌نماید، نادر قیمت‌خیس شده‌است.

 

6. کدام فرایند حرکتی کسب و فعالیت شما‌را بیشتر از تمامی هیجان‌زده می‌نماید؟

 

A. یک کمپانی بالغ و با ثبات که هنوز پاره ای جا برای رویش داراست و قادر است با نادر کردن هزینه‌ها، به عمل دریافت کردن استراتژی‌های نو و همیاری‌ با سایرافراد رویش نماید.

B. یک کمپانی نو که هنوز نامی برای خویش دست و پا نکرده و شاید تا یکسری سال هم این واقعه نیفتد و هیچ انتظار تعجب آور و غریبی از ارزش سهام آن نیست.

C. یک کمپانی خلق کننده و اکثر زمان ها دارنده نوسان که وضعیت مو جود را به بحران کشیده و این پتانسیل را داراست که منزلت جدیدی در کسب و فعالیت بدست آورد یا این که مقام جدیدی بسازد.

D. شرکتی که هدفش سرمایه‌گذاری در کشورهایی میباشد که اقتصاد در حالا توسعه و گسترش سریع دارا هستند.

 

7. در رویه وصال به گنج، حاضرید چه واحد سنجش نوسانی را متحمل گردید؟

 

A. اینجانب انتظار پرورش فضایی ندارم. دوست دارم برای تعدادی سال در یک سرمایه‌گذاری بمانم و یک بهره سنجیده به دست بیاورم.

B. ترجیح می ‌دهم تعدادی زمان مالامال خوف و استرس را بگذرانم اما نهایتا سرمایه‌گذاری اینجانب بهره خیر بدهد.

C. سهامم را برای مدتی طولانی نگه می‌دارم و حتی هنگامی همگی در حالا عیب گیری کردن می‌باشند نمی‌فروشم؛ ولی در صورتی‌که به رویش بسیار خوب سهم در بلندمدت مطمئن باشم.

D. می توانم نوساناتی همانند تغییرات بها ارز و یا این که تنش‌های سیاسی که بالاتر از در اختیار گرفتن مدیر کمپانی میباشد را تحمل کنم

 

جواب‌ آزمایش: شخصیت شما در سرمایه‌گذاری شما چه‌گونه میباشد؟

به‌دنبال با دقت به جواب‌هایی که به سوالهای فوق دادید، در رابطه تیپ شخصیتی بیشتر بخوانید.

 

در حالتی‌که اکثر زمان ها مورد A را گزینش کردید:

شما پول‌تان را به مشقت بدست آورده‌اید و حتی چنانچه با ریسک بیشتر بتوانید به سودهای خیر برسید ترجیح می‌دهید خویش را در معرض ریسک قرار ندهید.

 

شکیبایی مهم ترین خصوصیت شخصیت سرمایه‌گذاری شماست؛ صحیح مانند وارن بافت و این تحمل را دارید که سهام یک کمپانی گران بها به بها خیر و خوبی برای خرید رسد و آنرا بخرید.

بیشتر بخوانید : با این سایت سرمایه خودتان را بسازید

 

سهام شما احتمالا اعتنا کسی را در یک عده و ضیافت جلب نمی‌نماید؛ زیرا بهرحال شرکت‌های بزرگی که برای بازه زمانی طولانی در رقابت بوده‌اند جایی فی مابین کلام‌های اشخاص ندارد؛ البته هنگامی که شکیبایی شما به ثمر بنشیند، نوبت شماست که بدرخشید.

 

در شرایطی که جزو این اشخاص می باشید به سراغ سهام بنیادی‌ای بروید که آنقدر وسیع می باشند که ناکامی نخورند و در‌صورتی‌که جواب‌های شما ترکیبی از A و B میباشد می توانید میان 5 تا 10 درصد سبد سهام خویش را نیز به کمپانی‌های کوچک؛ البته با همت خوب تخصیص دهید.

 

در شرایطی که اکثر اوقات مورد B را گزینش کردید:

به حیث می رسد تلاش کمپانی‌ها، شکل‌های مالی و شیوه رئیس برای شما اهمیت متعددی دارااست؛ ولی تفاوت شما این میباشد که درپی کمپانی‌هایی گران بها بازار معدود و میانگین میباشید.

 

هنگامی تمامی به‌دنبال خرید سهام کمپانی‌های وسیع می باشند؛ شما به سراغ شرکت‌های کوچک و متوسطی میروید که در رقابت خوب فعالیت می‌نمایند.

 

اینگونه کمپانی‌ها اکثر زمان ها از دیده فعالان بازار به دور می مانند و حتی ممکن میباشد ریزش‌های متعددی را هم تجربه نمایند البته شما تحمل این ریسک و ضرروزیان را به آرزو فایده‌های بیشتر دارید.

 

میتوانید یک پرتفوی که مشتمل بر چنین کمپانی‌هایی میباشد با مقصود کسب بازدهی فراتر از بازار بسازید اما عاقلانه‌خیس این میباشد 10 تا 40 درصد سبد را به اینگونه سهم‌ها تخصیص دهید.

 

در شرایطی که تحمل ریزش بها در‌حد 25 یا این که 30 درصد را ندارید، وزن این موسسه‌ها را در سبدتان کمتر نمایید. بهرحال در صورتی اکثر وقت ها پاسخ‌های شما B میباشد، تحمل نوسانات 30 درصدی و رشدهای بالاتری که در چنین سهامی میباشند در شما وجود داراست.

 

در صورتیکه اکثر وقت ها آیتم C را تعیین کردید:

دلداده ابتکار عمل و تکنولوژی می باشید و در دنیای سرمایه‌گذاری به‌دنبال کمپانی‌هایی می گردید که حالت مو جود فعلی را به معضل میکشد.

 

در ادامه آن دست شرکت‌هایی می‌باشید که یک کسب و عمل را روش می‌اندازد، آن را گشوده تعریف‌و‌تمجید کرده و در غایت از ورژن اورجینال بهتر میگردد.

 

حتی نمونه بهتر کمپانی‌هایی میباشند که یک بازار تماما تازه اخلاق می‌نمایند و محصولی را ارائه می دهند که تا قبلی آن به ضروری بودن آن واقف نبودیم!

 

ما به این موسسه‌ها قاعده‌شکن می گوییم و این‌ها به هر طریقی قواعد جان دار را از میان میبرند و درپی تحول می‌باشند. طرز‌های بها‌گذاری سنتی بازار همانند P/E و تنزیل جریان نقدی آینده در دنیای این موسسه‌ها جایی ندارند.

 

اعداد مرتبط با این موسسه‌ها اکثر زمان ها سرگردان‌کننده میباشد؛ زیرا فعالان بازار سرمایه ابزار مایحتاج برای به حساب آوردن قیمت آنان را ندارند.

 

این مجموعه‌ها قواعد و رویکردهای مو جود را به بحران میکشند.

 

کسانی که به این موسسه‌ها عشق و علاقه‌مندند زیاد کاری به تحقیق کردن در خصوص آن ها ندارند؛ چون اطمینان دارا هستند که در صورتی عمل این مجموعه‌ها بگیرد، مثل بمب صدا می‌نماید و در‌حالتی که هم ناکامی بخورند، باخت فوق‌العاده مشقت خواهد بود.

 

بهرحال هرچه فراتر پرواز نمایید، احتمال باخت شما بیشتر میباشد.

 

در دنیای کمپانی‌های قاعده‌شکن می بایست دائما گوش به زنگ بوده و همینطور از لحاظ خل وچل مدام آمادگی تغییر‌و تحول حیث درباره‌ی یک سرمایه‌گذاری خاص را داشته باشید. به صورت تمام، با سرمایه‌گذاری در این موسسه‌ها انعطاف اهمیت متعددی داراست.

 

سرمایه‌گذاری در این مجموعه‌ها شاید هیجان‌انگیزترین نوع سرمایه‌گذاری باشد. البته بایستی بدانید ریسک این موسسه‌ها زیاد میباشد و خطا شما بها گزافی برایتان خواهد داشت. با در حیث تصاحب کردن نسبت ریسک به جایزه آن ها می توانید پورتفوی خویش را طوری بچینید که ریسک کمتری متوجه سرمایه‌تان گردد.

 

در شرایطی که اکثر زمان ها مورد D را تعیین کردید:

در جستجوی مجال‌های سرمایه‌گذاری، ترسی ندارید که در صنعت های دیگر کشورها سرمایه‌گذاری فرمایید. به‌دنبال نرخ بازدهی بسیار بالای در سرمایه‌‌گذاری می باشید.

 

به لهجه معمولی شما ترجیح می‌دهید در جایی سرمایه‌گذاری فرمائید که گسترش سریع‌خیس و بیشتری خواهد داشت.

 

سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها و مورد‌هایی مانند رمزارزها می تواند پاره ای مشقت بار‌خیس باشد و بایستی خویش را برای کمتر بودن اطلاعاتتان مهیا فرمایید.

 

شما می بایست مقررات مرتبط با سهامداران آن مرز و بوم، روش کارکرد تکنولوژی‌هایی که از آن بی‌اطلاعید، ریسک‌های ارزی، نوسانات شدید و مسائل سیاسی را در حیث بگیرید و با رعایت آن پاره ای از پورتفوی خویش را بدین نوع سرمایه‌گذاری تخصیص دهید.

 

اگرترکیبی از مورد A تا C را تعیین کردید:

شما یک بشر بی‌ثبات نیستید بلکه صرفا در‌پی زمان‌های گوناگون و متعدد برای پرورش سرمایه‌تان میگردید.

 

می دانید که سرمایه‌گذاری در بورس صرفا رویکرد حقیقی و واقعی برای جلو افتادن از تورم میباشد؛ ولی گهگاه شک و تردید میکنید و حتی ممکن میباشد به جهت یکسری نادرست سرمایه‌گذاری در قبلی پاره ای محتاط باشید و یااینکه نوسانات ارزش سهام، شمارا در زمینه‌ی ترازو تحمل ریسک‌تان مبتلا شک و تردید کرده‌باشد

 

مزاج سرمایه‌گذاری شما به سیرتکامل‌ای میباشد که در‌پی مجال‌های خوب میروید و اینگونه نیستید که سهامی را بخرید و کنار بگذارید و اینگونه هم نیستید که هر روز بازار را محاسبه کرده و داد و ستد فرمایید.

 

البته بهرحال اصلی این میباشد که با طینت خویش جنگ نکرده و طبق طبیعت خیالی خودتان جلو بروید.

 

شما میتوانید کمی ریسک را تحمل فرمایید و از طرفی بهتر میباشد که پورتفوی خویش را متنوع کرده و از هر نوع سهامی که معرفی کردیم داخل سبد خویش داشته باشید.

 

در غایت این نکته قابل توجه را به خیال بسپارید که موقعیت بازار بر روی جواب‌های شما تاثیر می گذارد و بهتر میباشد که شخصیت و مزاج سرمایه‌گذاری خودتان را بهتر کشف نمائید و خودتان شایسته ترین استراتژی را پباده سازی نمایید.

 

در یک بازار روبه پایین زمان‌های بسیار متعددی وجود داراست و این مجال‌ها فقط خرید سهام وجود ندارد؛ بلکه میتوانید خیلی بهتر محترم و استراتژی مطلوب خویش آشنا گردید.

 

قصد آغاز سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ او‌لین گام این میباشد که بهره‌برداری اکانت مجانی را در یک کدام از کارگزاری‌ها انجام دهید.

بیشتر بخوانید : برای پولدار شدن به این کشورها سفر کنید

برچسب ها سرمایه ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 693
  • بازدید کلی : 8,183