loading...
سایه بام سقف متحرک
سایه بام بازدید : 88 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

. در خرید و فروش‌گری دورازشوخی باشید

چنانچه شما برای فن‌ای‌بودن در ترید جاه‌طلب می‌باشید، می بایست با به عبارتی جدیتی که برای ترید مایحتاج میباشد، خرید و فروش‌گری نمایید. شما نمی‌توانید با ساعت کاری روتین از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر میلیاردر گردید. مطمئن گردید که به حق تقدم‌های خویش اهمیت می‌دهید و عمل‌های روزمره خویش را با این حق تقدم‌‌ها همگام می کنید.

 

۲. از طریق‌های میانبر پرهیز کنید

در صورتی‌که چیزی خیلی خوب به حیث می رسد، معمولاً همچنین میباشد و هیچ راهی برای فراهم کردن آن نیست، جز وقت گذاشتن.

 

هیچ شیوه سریعی برای ثروتمندشدن نیست و تک تک میانبرهای احتمالی ممکن میباشد در غایت از شما مجال و هزینه بسیار بیشتری بگیرد.

 

۳. دست کم پنج سال به خودتان زمان بدهید

شما طی یک سری هفته یا این که یک سری ماه به یک تریدر سودساز تبدیل نخواهید شد. طبق تجربه بزرگان خرید و فروش‌گری، سال‌ها ارتفاع میکشد که فردی مهارت‌های موردنیاز برای تریدِ سودآور را در بلندمدت به دست بیاورد.

 

مراد از مهارت‌های مورد نیاز، صرفا بضاعت‌های فنی برای قرائت نمودارها و محاسبه تکنیکال وجود ندارد. قضیه‌ی بسیار اساسی‌خیس این میباشد که چه‌طور با ایرادات رویا رویی می کنید، چه طور خویش را با وضعیتِ مدام در هم اکنون تغییر‌و تحول بازار سازگار میکنید و چه‌طور روی ذهنیت خودکار میکنید.

حدودا هیچ خرید و فروش‌گر سودسازی نیست که معاملات گذشته خویش را نظارت نکند. آیا شما جزئیات ۱۰ داد و ستد قبل خویش را به حافظه دارید؟

 

چه گونه انتظار دارید که از خطاها خویش درس بگیرید، در‌حالی‌که هیچ روشی برای یاداوری خطاهای خویش ندارید؟ شما موظف میباشید که مجموع معاملات گذشته خویش را چک و ارزیابی فرمائید تا متوجه گردید چه قسمت‌هایی از عمل شما خوب پیش می‌رود و چه نصیب‌هایی خلل داراست. در صورتیکه در خرید و فروش‌گری بدون شوخی می‌باشید، داشتن یک دفترچه برای تصویب تاریخچه کل تراکنش‌ها ضروری میباشد.

 

۵. بیش تر از ۳٪ ریسک نکنید

در طی ترید، ضررهای پشت‌سرهم حادثه خواهد زمین‌خورد. پس بر پایه ی این پیش‌فرض معاملات خویش را اپلیکیشن‌ریزی نمائید. از جمله، در حالتی که در ۴ ترید پشت‌سرهم که مقدار متعددی پول در آن وارد کرده‌اید خسارت فرمایید، اکانت شما خسارت قابل‌توجهی را به خویش خواهد رویت کرد.

 

پیش از اینکه معاملات خویش را استارت نمایید، اعتقاد نتایج فرمائید که قانون ها واضحی برای برآورد ترازو سرمایه‌ای که می خواهید به خرید و فروش وارد فرمایید، انتخاب کرده‌اید. بدین نکته دقت فرمائید که چنانچه ۱۰٪ درصد از سرمایه خویش را در یک ترید از دست بدهید، با ۱۰٪ فایده نمی‌توانید سرمایه قبل خویش را بازیابی فرمایید!

عوض‌کردن سیستم معاملاتی یا این که به اصطلاح از این شاخه به آن شاخه پرش، از بدترین اشتباهاتی میباشد که یک تریدر قادر است مرتکب گردد. هیچ سیستم معاملاتی خاصی نیست که از روز نخستین تا بی‌غایت برای شما پول چاپ نماید.

 

در قبال، خاطر بگیرید که با کمبودهای سیستم معاملاتی فعلی خویش کنار بیایید. بیاموزید که به چه شکل معاملات خسارت‌قریه خویش را کاهش دهید و به چه شکل معاملات سودده خویش را سریعاً نبندید و به آنان اذن دهید تا به حداکثرِ فایده برسند. طریق مواجهه با ضرروزیان را خاطر بگیرید؛ چراکه در‌حالتی که فقط یک چیز در ترید قطعی باشد، این میباشد که شایسته ترین تریدرها مدام در معرض ضررکردن میباشند.

در‌حالتی که کتاب «جادوگر بازار» (market wizard)، نوشته‌ی مارتی شوارتز (Marty Schwartz) را خوانده باشید، متوجه اهمیت بسیار بالای ارزیابی‌لیست خواهید شد.

 

محاسبه‌لیست‌ها برای کاهش اشتباهات و داشتن یک پروسه ترید عینی‌خیس عالی می باشند. پیش از اینکه دکمه خرید یا این که فروش را بزنید، ارزیابی‌لیست خویش را که در آن تک تک مقررات معاملاتی خویش را نوشته‌اید، مرور می کنید تا مطمئن گردید چیزی را از مداد نینداخته‌اید.

پیش از اینکه به مرحله به کارگیری از بررسی‌لیست برسید، می بایست معاملات خویش را از پیش نرم افزار‌ریزی نمایید. هر روز صبح، جفت‌ارزهایی را که پایین‌لحاظ دارید، نظارت نمائید تا زمان‌های ورود احتمالی را در آن روز بیابید. برای جفت‌ارزهای موردنظر آلارم‌های قیمتی تهیه فرمایید، آنالیز‌های تکنیکال خویش را به‌روز فرمایید و برای ایده‌های معاملاتی خویش، از سناریوهای «در حالتی که این… پس آن …» به کار گیری نمایید. بعد با خیال و خاطر ریلکس بنشینید و ملاحظه کنید که ارزش به عبارتی کاری را می‌نماید که شما برای کامل شدن اپلیکیشن تریدتان نیاز دارید یا این که خیر.

 

۹. مسئولیت‌پذیر باشید

هر اتفاقی که در حین ترید صورت دهد، مجموع مسئولیت آن بر عهده شماست. در صورتیکه چیزی طبق طرح و اپلیکیشن شما پیش نمی‌رود، کارگزارتان، بازار سهام، خبر ها یا این که همسرتان را سرزنش نکنید! خودتان فقط کسی می‌باشید که می بایست سرزنش گردید.

 

اینگونه نگرشی به شما توان می بخشد، چراکه در دست گرفتن ترید در مشت شماست و شما می باشید که میتوانید حالت آن را تغییر و تحول دهید. سرزنش‌کردنِ موقعیت فرنگی، این اقتدار را از شما می گیرد.

 

۱۰. از ترید کردن لذت ببرید

اصلی‌خیس از سرمایه مالی هر شخص، سرمایه خیالی و عاطفی او میباشد. بیشتر داد و ستد‌گران در شکل تلف کردنِ این سرمایه، برای مدام از داد و ستد‌گری پشیمان می گردند.

 

تکرار ایرادات شبیه، مشاهده‌نکردن پیشرفت در فعالیت و از دست‌دادن سرمایه در طی سال‌ها، سبب ساز ناامیدی می‌گردد. بدین ترتیب، به کل اصول ذکر‌گردیده درین نوشته‌ی‌علمی پایبند باشید و بدین اصول اذن دهید تا شما‌را در مسیر داد و ستد‌گری ارشادوراهنمایی نمایند

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 102
  • بازدید سال : 686
  • بازدید کلی : 8,176